Badania filmów pełnometrażowych wymagają innego schematu niż „klasyczne” badania materiałów wideo czy seriali. W ostatnio zakończonych badaniach wprowadziliśmy innowacyjne trzyetapowe podejście składające się z badań ilościowych widzów (kontekst filmów i bohaterów), nagrywaniem reakcji widzów podczas oglądania filmu w kinie oraz z badania fokusowego – dyskusji grupowej po zakończonym filmie. Do oceny przyciągania uwagi trailera zastosowaliśmy neuromarketing.

 

Trailer Tarapaty - wersja pierwsza:

Dzięki połączeniu trzech wzajemnie uzupełniających się podejść stworzyliśmy rekomendacje do postprodukcji, pozwalające na poprawę filmu już po zakończeniu planów zdjęciowych. Nasze rekomendacje obejmowały m.in. sposób wprowadzania bohaterów, identyfikację bezproduktywnych scen i ujęć, wskazanie zmian związanych ze scenografią, rekwizytami, kolorystyką, dźwiękiem i piosenkami, długością ujęć, efektami specjalnymi, animacją, etc.

Film, który badaliśmy to Tarapaty. Od połowy września 2017 jest w kinach. Nasze rekomendacje zostały zastosowane, bez konieczności "dokręcania filmu"  - poszczególne sceny i ujęcia zostały skrócone, dodano narrację opowieści, zwiększono liczbę ujęć z psem, lepiej wprowadzono bohaterów. 

Przez pierwsze 10 dni wyświetlania Tarapaty utrzymują pozycję w TOP 5 pod względem liczby widzów kinowych w Polsce. Gratulacje dla PISF za innowacyjność,  dla autorów za stworzenie dobrego, polskiego filmu młodzieżowego.

Widzowie - wyniki z pierwszego weekendu wyświetlania:

wróć