Co to jest neurohacking?
To termin obejmujący zestaw technik pozwalających na sterowanie reakcjami (np. odbiorców reklam czy użytkowników serwisu WWW) w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści dla produktu/ usługi.

Techiki neurohackingowe to rodzaj technik wywierania wpływu - mają za zadanie wpłynąć na określone zachowania grup docelowych – np. wzmocnić zauważenie logo, podnieść znajomość marki, wzbudzić zainteresowanie produktem i ofertą, repozycjonować wizerunek marki czy zachęcić do udziału w promocji.

Kluczową cechą technik neurohackingowych jest wywieranie wpływu poprzez kształtowanie reakcji behawioralnych a nie deklaracji, ocen czy opinii. Neurohacking wpływa na różne reakcje - m.in. siłę przyciągania wzroku, poziom wzbudzanych emocji czy balans pomiędzy zaangażowaniem a relaksacją.

Właściwy dobór technik neuromarketingowych pozwala na wzrost skuteczności kampanii reklamowych oraz optymalizację procesów/ user experience.

Wśród najczęściej stosowanych przez firmy technik są:

  • centralna pozycja - centralne umieszczenie korzyści, marki, CTA
  • używanie triggerów opartych na seksie, dzieciach lub zwierzętach domowe
  • właściwa kolorystyka w pozycjonowaniu marki
  • techniki perswazyjne - programowanie działania/ zakupu.

W pozostałych artykułach opisujemy jak firmy stosują techniki wpływu oraz jakie błędy popełniają nadużywając określonych neurohacków.

Chcesz użyć neurohackingu - Skontaktuj się z nami!

wróć