Inwazja rosyjska na Ukrainę spowodowała, że wśród uchodźców znaleźli się także doświadczeni ankieterzy ukraińscy. Do początku 2022 korzystaliśmy z ich pomocy przeprowadzając badania w Ukrainie. Ponad 70 z nich wyemigrowała do krajów europejskich, dzięki nim przeprowadzamy badania uchodźców w 14 krajach Europy.
Wojna w Ukrainie spowodowała napływ uchodźców z Ukrainy przede wszystkim do Polski, Niemiec
i Czech. Jak podaje ONZ po 24.02.2022 w Unii Europejskiej zarejestrowano ponad 3,5 mln uchodźców (stan na 12 lipca 2022). W Polsce znajduje się ponad 1,2 mln. uchodźców z Ukrainy, w Niemczech – niemal 900 tysięcy a w Czechach niemal 400 tys. uchodźców po 24.02.2022.
Tak duże nowe grupy uchodźców zmieniają sytuację w poszczególnych krajach podejmując pracę, otwierając własny biznes czy kupując (zarówno produkty spożywcze jak i mieszkania). Zachowania uchodźców wpływają znacząco na marki i produkty konsumenckie. Pojawiają się reklamy skierowane do Ukraińców i (adaptowane napisami po ukraińsku) istniejące reklamy.
Inwazja rosyjska na Ukrainę spowodowała, że wśród uchodźców znaleźli się także doświadczeni ankieterzy ukraińscy. Do początku 2022 korzystaliśmy z ich pomocy przeprowadzając badania w Ukrainie, dzisiaj większość z nich wyemigrowała do krajów europejskich. Obecnie ponad 70 ankieterów ukraińsko-języcznych przebywa w 14 krajach Europy.
Mając tak dużą grupę doświadczonych ankieterów jesteśmy w stanie przeprowadzić badania marketingowe z uchodźcami z Ukrainy w wielu krajach europejskich. Dotychczas przeprowadziliśmy badania (jakościowe i ilościowe) w Polsce, Czechach oraz w Rumunii Obecnie przeprowadzamy kolejne badanie uchodźców w Polsce oraz badanie uchodźców z Ukrainy w Niemczech.
Realizując badania dajemy także możliwość zarabiania ankieterom, dzięki czemu łatwiej im jest dostosować się w emigracyjnym środowisku. Jeżeli jesteś zainteresowany realizacją badań z uchodźcami z Ukrainy w Polsce i w innych krajach europejskich napisz do nas zapytanie na paulat@paulat.pl