Czechy - odbudowa silnej pozycji na rynku turystycznym

Czechy - odbudowa silnej pozycji na rynku turystycznym

Po 3 latach liczba turystów w Czechach powróciła do poziomu sprzed pandemii. Przeprowadziliśmy badanie marketingowe mające na celu sprawdzenie w jaki sposób Czechy, w ciągu ostatnich trzech lat odbudowały pozycję turystyczną w Europie.

Wygrana Partii Ludowej w wyborach lokalnych w Hiszpanii

Wygrana Partii Ludowej w wyborach lokalnych w Hiszpanii

W niedzielę 28.05.2023 w Hiszpanii odbyły się wybory lokalne, będące swoistą próbą generalną przed mającymi odbyć się latem wyborami parlamentarnymi.

Największym zwycięzcą wyborów lokalnych jest Partia Ludowa (Partido Popular, PP), która zdobyła 31,5% głosów (9 punktów procentowych więcej niż w poprzednich wyborach lokalnych w 2019 r.).

Nyiregyhaza - skuteczna strategia produktu turystycznego

Nyiregyhaza - skuteczna strategia produktu turystycznego

Nyiregyhaza na Węgrzech ma w swojej ofercie dwie zróżnicowane atrakcje skierowane do turysty rodzinnego - ZOO i kompleks basenów. Zróżnicowana infrastruktura noclegowa, gastronomiczna, umiarkowane ceny. Bliska dla połowy Europu Środkowej - 6 godzin jazdy samochodem (Wiedeń, Kraków, Bratysława, Brno, Kluz-Napoca, Lwów) szybko odbudowuje pozycję, utraconą w 2020 r.

Innowacja produktowa prowadzi do stresującego UX - test plecaków trekkingowych

Innowacja produktowa prowadzi do stresującego UX - test plecaków trekkingowych

Wygoda użytkowania jest ważna. Jeżeli jednak podniesienie komfortu odbywa się kosztem jakości i zwiększenia wagi plecaka to (ostatecznie) wygoda użytkowania plecaka (oraz ocena ogólna) jest znacząco niższa niż klasycznej wersji.

Badania Uchodźców z Ukrainy w Europie

Badania Uchodźców z Ukrainy w Europie

Inwazja rosyjska na Ukrainę spowodowała, że wśród uchodźców znaleźli się także doświadczeni ankieterzy ukraińscy. Do początku 2022 korzystaliśmy z ich pomocy przeprowadzając badania w Ukrainie. Ponad 70 z nich wyemigrowała do krajów europejskich, dzięki nim przeprowadzamy badania uchodźców w 14 krajach Europy.

Skuteczna strategia marki terytorialnej - Chorwacja 2021

Skuteczna strategia marki terytorialnej - Chorwacja 2021

Przykładem skutecznej kampanii wizerunkowej jest chorwacka kampania „Trust me I’ve been there” oparta o rekomendacje zwyczajnych turystów jak i celebrytów i sportowców. Rezultaty są spektakularne – do 28 września 2021 w Chorwacji zarejestrowano 80 mln noclegów, podczas gdy w całym 2020 roku zarejestrowano 54 mln noclegów. Sezon odwiedzin Chorwacji wydłuża się i obejmuje zróżnicowane całoroczne atrakcje

Skuteczna strategia marki turystycznej - Praga 2021

Skuteczna strategia marki turystycznej - Praga 2021

Kampania turystyczna W Pradze jak w domu (V Praze jako doma), przyciągnęła w lipcu 2021 do stolicy Czech ok. 31 tys. osób (o 30 proc. więcej niż w 2020 roku). Kampania była prowadzona po raz drugi (po raz pierwszy w 2020 roku) i jest wyjątkowo skutecznym sposobem na przyciągnięcie turystów w sytuacji pandemicznej - w 2020 wygenerowała 12 mln EUR przychodu, w 2021 szacuje się, że będzie to ponad 15 mln EUR.

Neuromarketing = badanie układu nerwowego

Neuromarketing = badanie układu nerwowego

Badania neuromarketingowe pokazują behawioralne reakcję odbiorców – na co zwracamy uwagę (eyetracking), jakie temu towarzyszą emocje (facetracking) oraz czy i na ile angażujemy mózg
w odbiór komunikatu (eeg). Dzięki badaniu behawioralnych reakcji układu nerwowego wiemy co zwraca uwagę odbiorcy, co mu się podoba, co podnosi jego koncentrację, zanim uzyskamy odpowiedzi na pytania, opinie oraz oceny.  

Smart-Home - Market Size & Share

Smart-Home - Market Size & Share

Rynek rozwiązań smart home to jeden z najatrakcyjniejszych rynków – zarówno pod względem wartości jak i pod względem dynamiki rozwoju. Wartość światowego rynku smart home przekroczyła w 2019 poziom 50 mld EUR, przy czym kraje Europy generują 1/3 wartości światowego rynku - wynika z raportu agencji Paulat. 

Skuteczna strategia marki turystycznej - Praga w czasach pandemii

Skuteczna strategia marki turystycznej - Praga w czasach pandemii

Wzorem dla strategii działań w kryzysie powinna być strategia czeskiej Pragi, „W Praze jako doma” („W Pradze jak w domu”), mającą na celu generowanie ruchu turystycznego. Kampania jest skierowana do turystów z ościennych wobec Czech krajów. Każdy turysta, który zatrzyma się w jednym z 353 hoteli w Pradze za swój pobyt otrzyma punkty wymienialne na bilety wycieczek i wstępy do muzeów.

Neuromarketing

Neuromarketing

Czym jest neuromarketing?
Szeroko - to termin obejmujący zestaw technik pozwalających na sterowanie reakcjami (np. odbiorców reklam czy użytkowników serwisu WWW) w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści dla produktu/ usługi.

Neuromarketing - System atrakcyjnych "zanęt"

Neuromarketing - System atrakcyjnych "zanęt"

Eksperci marketingu od wielu lat rekomendują używanie elementów  przyciagających uwagę i podnoszących zadowolenie w reklamach – w tym triady seks, dzieci, zwierzęta domowe.

Słowo „lub” ma tutaj istotne znaczenie – mieszanie tych elementów w jednym przekazie może przynieść katastrofalne skutki.

Neuromarketing - Centralna pozycja marki

Neuromarketing - Centralna pozycja marki

Odbiorcy mają tendencję do ogniskowania wzroku na środku ekranu, dlatego też wiele reklam umieszcza najważniejsze korzyści, logo czy adres strony internetowej w centralnej pozycji kadru.

Podstawowym celem tej techniki jest podniesienie poziomu zauważenia marki, produktu lub benefitów oferty.

Podcasty - gwóźdź do trumny telewizji?

Podcasty - gwóźdź do trumny telewizji?

Podcasty do dynamicznie rosnący segment mediów. W 2018 na całym świecie 800 mln osób słuchało audycji udostępnionych w sieci lub na platformach. Prognozy na 2020 wskazują, że roku liczba ta przekroczy miliard słuchaczy. Są wśród nich także Polacy.

Dlaczego widzowie tłumnie chodzą na filmy Patryka Vegi?

Dlaczego widzowie tłumnie chodzą na filmy Patryka Vegi?

Dlaczego widzowie tłumnie chodzą na filmy Patryka Vegi?

Żeby to sprawdzić zrobiliśmy badanie reakcji widzów na fragment zwiastuna filmu. Na wideo zamieszczamy ilustrację badania dla jednej z naszych respondentek - Magdy, która doskonale pokazuje trzy najważniejsze czynniki stanowiące o sile przyciągania filmów Vegi.

Walencja – zrównoważony rozwój marki terytorialnej

Walencja – zrównoważony rozwój marki terytorialnej

W ciągu kilkudziesięciu lat Walencja stała się jedną z najważniejszych w Hiszpanii destynacji wakacyjnych (zarówno dla rynku krajowego jak i turystów zagranicznych). Dobre połączenia samolotowe, kolejowe oraz drogowe znacząco ułatwiły podróż do Walencji, jednak tym co zapewnia siłę Walencji to przebudowa dawnego koryta rzeki Turii.  I to przebudowa, która stała się nowoczesnym symbolem marki terytorialnej.

Od mechanicznych pszczół, sztucznej inteligencji po Social Security, Black Mirror bardzo dobrze ilustruje naszą przyszłość.

Od mechanicznych pszczół, sztucznej inteligencji po Social Security, Black Mirror bardzo dobrze ilustruje naszą przyszłość.

Za kilka dni premiera 5 sezonu serialu Charliego Brookera „Black Mirror”. „Czarne Lustro” świetnie pokazuje zagrożenia płynące z rozwoju nowoczesnych technologii, które już niedługo mogą stać się realne.

No właśnie, niedługo czy już?

Neuromarketing to swietne narzędzie do Category Management!

Neuromarketing to swietne narzędzie do Category Management!

Testy wykorzystujące eyetracking i AI pozwalają na wskazanie kluczowych driverów podnoszących skuteczność na półce sklepowej. 

Sukces na półce to efekt wspólnej pracy marketingu i sprzedaży - dzieki optymalnemu ustawieniu produktów na półce, atrakcyjnemu opakowaniu i optymalnie określonej cenie.

Perswazyjność, zaangażowanie, emocje w reklamach

Perswazyjność, zaangażowanie, emocje w reklamach

Skuteczna reklama jest przede wszystkim perswazyjna,buduje zaangażowanie, wywołuje pozytywne emocje (i nie wywołuje emocji negatywnych) dla konkretnych elementów przekazu - marki, benefitów, call to action. Wywołanie emocje może być nieskuteczne, gdy nie wiąże się z reklamowaną marką, produktem czy usługą!

Wielkość rynku urządzeń medycznych w Polsce.

Wielkość rynku urządzeń medycznych w Polsce.

Wartość polskiego rynku urządzeń medycznych stanowi 0,6% wartości globalnego rynku Medical Devices czyli nieco mniej niż 3% europejskiego rynku.

Jest jednak na rynku polskich urządzeń medycznych jeden silny segment rynku – urządzenia kardiologiczne, mające w Polsce wartość ponad 700 mln USD (1,2% wartości światowego rynku urządzeń medycznych).