Neuromarketing = badanie układu nerwowego

Badania neuromarketingowe pokazują behawioralne reakcję odbiorców – na co zwracamy uwagę (eyetracking), jakie temu towarzyszą emocje (facetracking) oraz czy i na ile angażujemy mózg
w odbiór komunikatu (eeg). Dzięki badaniu behawioralnych reakcji układu nerwowego wiemy co zwraca uwagę odbiorcy, co mu się podoba, co podnosi jego koncentrację, zanim uzyskamy odpowiedzi na pytania, opinie oraz oceny.  

Smart-Home - Market Size & Share

Smart-Home - Market Size & Share

Rynek rozwiązań smart home to jeden z najatrakcyjniejszych rynków – zarówno pod względem wartości jak i pod względem dynamiki rozwoju. Wartość światowego rynku smart home przekroczyła w 2019 poziom 50 mld EUR, przy czym kraje Europy generują 1/3 wartości światowego rynku - wynika z raportu agencji Paulat. 

Skuteczna strategia marki turystycznej - Praga w czasach pandemii

Skuteczna strategia marki turystycznej - Praga w czasach pandemii

Wzorem dla strategii działań w kryzysie powinna być strategia czeskiej Pragi, „W Praze jako doma” („W Pradze jak w domu”), mającą na celu generowanie ruchu turystycznego. Kampania jest skierowana do turystów z ościennych wobec Czech krajów. Każdy turysta, który zatrzyma się w jednym z 353 hoteli w Pradze za swój pobyt otrzyma punkty wymienialne na bilety wycieczek i wstępy do muzeów.

Neuromarketing

Neuromarketing

Czym jest neuromarketing?
Szeroko - to termin obejmujący zestaw technik pozwalających na sterowanie reakcjami (np. odbiorców reklam czy użytkowników serwisu WWW) w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści dla produktu/ usługi.

Neuromarketing - Centralna pozycja marki

Neuromarketing - Centralna pozycja marki

Odbiorcy mają tendencję do ogniskowania wzroku na środku ekranu, dlatego też wiele reklam umieszcza najważniejsze korzyści, logo czy adres strony internetowej w centralnej pozycji kadru.

Podstawowym celem tej techniki jest podniesienie poziomu zauważenia marki, produktu lub benefitów oferty.

Neuromarketing - System atrakcyjnych "zanęt"

Neuromarketing - System atrakcyjnych "zanęt"

Eksperci marketingu od wielu lat rekomendują używanie elementów  przyciagających uwagę i podnoszących zadowolenie w reklamach – w tym triady seks, dzieci, zwierzęta domowe.

Słowo „lub” ma tutaj istotne znaczenie – mieszanie tych elementów w jednym przekazie może przynieść katastrofalne skutki.

Podcasty - gwóźdź do trumny telewizji?

Podcasty - gwóźdź do trumny telewizji?

Podcasty do dynamicznie rosnący segment mediów. W 2018 na całym świecie 800 mln osób słuchało audycji udostępnionych w sieci lub na platformach. Prognozy na 2020 wskazują, że roku liczba ta przekroczy miliard słuchaczy. Są wśród nich także Polacy.

Dlaczego widzowie tłumnie chodzą na filmy Patryka Vegi?

Dlaczego widzowie tłumnie chodzą na filmy Patryka Vegi?

Dlaczego widzowie tłumnie chodzą na filmy Patryka Vegi?

Żeby to sprawdzić zrobiliśmy badanie reakcji widzów na fragment zwiastuna filmu. Na wideo zamieszczamy ilustrację badania dla jednej z naszych respondentek - Magdy, która doskonale pokazuje trzy najważniejsze czynniki stanowiące o sile przyciągania filmów Vegi.

Walencja – zrównoważony rozwój marki terytorialnej

Walencja – zrównoważony rozwój marki terytorialnej

W ciągu kilkudziesięciu lat Walencja stała się jedną z najważniejszych w Hiszpanii destynacji wakacyjnych (zarówno dla rynku krajowego jak i turystów zagranicznych). Dobre połączenia samolotowe, kolejowe oraz drogowe znacząco ułatwiły podróż do Walencji, jednak tym co zapewnia siłę Walencji to przebudowa dawnego koryta rzeki Turii.  I to przebudowa, która stała się nowoczesnym symbolem marki terytorialnej.

Od mechanicznych pszczół, sztucznej inteligencji po Social Security, Black Mirror bardzo dobrze ilustruje naszą przyszłość.

Od mechanicznych pszczół, sztucznej inteligencji po Social Security, Black Mirror bardzo dobrze ilustruje naszą przyszłość.

Za kilka dni premiera 5 sezonu serialu Charliego Brookera „Black Mirror”. „Czarne Lustro” świetnie pokazuje zagrożenia płynące z rozwoju nowoczesnych technologii, które już niedługo mogą stać się realne.

No właśnie, niedługo czy już?

Neuromarketing to swietne narzędzie do Category Management!

Neuromarketing to swietne narzędzie do Category Management!

Testy wykorzystujące eyetracking i AI pozwalają na wskazanie kluczowych driverów podnoszących skuteczność na półce sklepowej. 

Sukces na półce to efekt wspólnej pracy marketingu i sprzedaży - dzieki optymalnemu ustawieniu produktów na półce, atrakcyjnemu opakowaniu i optymalnie określonej cenie.

Perswazyjność, zaangażowanie, emocje w reklamach

Perswazyjność, zaangażowanie, emocje w reklamach

Skuteczna reklama jest przede wszystkim perswazyjna,buduje zaangażowanie, wywołuje pozytywne emocje (i nie wywołuje emocji negatywnych) dla konkretnych elementów przekazu - marki, benefitów, call to action. Wywołanie emocje może być nieskuteczne, gdy nie wiąże się z reklamowaną marką, produktem czy usługą!

Wielkość rynku urządzeń medycznych w Polsce.

Wielkość rynku urządzeń medycznych w Polsce.

Wartość polskiego rynku urządzeń medycznych stanowi 0,6% wartości globalnego rynku Medical Devices czyli nieco mniej niż 3% europejskiego rynku.

Jest jednak na rynku polskich urządzeń medycznych jeden silny segment rynku – urządzenia kardiologiczne, mające w Polsce wartość ponad 700 mln USD (1,2% wartości światowego rynku urządzeń medycznych).

mBank - najsilniejszą marka banku w Polsce na Facebooku

mBank - najsilniejszą marka banku w Polsce na Facebooku

mBank stał się  obecnie najlepiej działającym bankiem w przestrzeni polskiego internetu. Styczniowa kampania mBanku (WOŚP) pozwoliła mBankowi na zajęcie miejsca lidera wśród banków na Facebooku (i detronizację BZ WBK). 

W artykule przeanalizowaliśmy okres wcześniejszy - listopad/ grudzień 2017 pokazując, że skuteczność marketingu marki mBank to nie tylko element akcji związanej z WOŚP ale konsekwentne, bazujące na strategii marketingowej,  budowanie przewagi konkurencyjnej.

Trend eko w sektorze finansowym

Trend eko w sektorze finansowym

Oczekiwania wobec instytucji finansowych zmieniają się silnie pod wpływem trendów, zmian pokoleniowych, technologii, zmiany postaw wobec pieniędzy i wartości.

W Polsce od lat poszerza się segment osób, dla których wartości pro-ekologiczne czy pro-zdrowotne są coraz ważniejsze. Wpływa to także na instytucje finansowe w zakresie wizerunku, komunikacji marketingowej jak i oferty produktowej oraz kontentu i kanałów dotarcia. 

Kto zostanie Prezydentem Wrocławia po Rafale Dutkiewiczu?

Kto zostanie Prezydentem Wrocławia po Rafale Dutkiewiczu?

sondażu na Prezydenta Wrocławia nieznacznie prowadzi Alicja Chybicka (20,3%) przed Mirosławą Stachowiak-Różecką (19,6%). Poparcie Kazimierza Ujazdowskiego wynosi 15,2%, Jacka Sutryka - 11,7%.

Elektorat wyborczy jest rozproszony miedzy kilku kandydatów. Różnica pomiędzy trzecią a pierwszą pozycją to tylko 5 punktów procentowych.

Badania ewaluacyjne

Badania ewaluacyjne

Badania ewaluacyjne przeprowadzane są, gdy  jest planowana lub wdrażana interwencja społeczna. Przykładem badań ewaluacyjnych może być np. ocena możliwości aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych czy program doszkalający dla osób trwale bezrobotnych. 

Badania ewaluacyjne stosuje się także do poprawy kampanii społecznych (monitoring) oraz weryfikacji ich skuteczności, osiągnięcia założonych celów.

Efektywny proces rezerwacji

Efektywny proces rezerwacji

Poprzez audyt struktury, audyt treści, audyt nawigacjiadaptowalne rekomendacjedziałań pomagamy zidentyfikować bariery i podnieść efektywność własnych systemów rezerwacyjnych hoteli. 

Zyskowność jest zwykle ograniczona przez poziom, cechę, element w procesie rezerwacji:

►Własny system rezerwacji online działa gorzej niż rezerwacje poprzez partnerów (np. Booking, Travelist),
►Użytkownicy odwiedzają stronę, ale konwersje – odsetek rezerwacji jest niski. Potencjalni klienci zbyt szybko rezygnują z rezerwacji pobytu,
Marka nie angażuje, nie wyzwala emocji. Klienci nie znają wartości, DNA marki,
►Reklama, marketing nie przekazuje benefitów usługi, kontent nie pasuje do oczekiwań i wartości grupy docelowej
 
 

 

Sondaże polityczne – dlaczego warto robić sondaże?

Sondaże polityczne – dlaczego warto robić sondaże?

Sondaż to nie jest sonda. Sondaż to badanie na reprezentatywnej próbie wyborców. Sonda to quiz na niereprezentatywnej próbie odbiorców sondy.

Sondaże polityczne są najczęściej wykorzystywane do określania aktualnych preferencji politycznych. Pozwalają na określenie poziomu poparcia dla polityka, ugrupowania politycznego czy dla poszczególnych idei, reform, projektów ustaw czy pomysłów politycznych.

Badania ilościowe - jak je wykorzystać?

Badania ilościowe - jak je wykorzystać?

Dzięki badaniom ilościowym jesteśmy w stanie zmierzyć zakres danych zjawisk oraz przedstawić je w formie policzalnych, wymiernych zmiennych ilościowych. Badania ilościowe pozwalają odpowiedzieć na pytania gdzie, kto, ile? Ten rodzaj badań jest przydatny, gdy chcesz poznać charakterystykę grup docelowych czy udziały rynkowe odnoszące się do Twojego produktu, usług, marek.