Odbiorcy mają tendencję do ogniskowania wzroku na środku ekranu, dlatego też wiele reklam umieszcza najważniejsze korzyści, logo czy adres strony internetowej w centralnej pozycji kadru.
Podstawowym celem tej techniki jest podniesienie poziomu zauważenia marki, produktu lub benefitów oferty.
Klasycznym przykładem zastosowania centralnej pozycji są reklamy Coca-Cola:
Marka (oraz produkt) pojawia się w centralnie w kadrze, umiejętnie wpleciony w historię bohaterów.
Coca-Cola towarzyszy bohaterom także w trakcie seksu w samochodzie.
Aby dodatkowo ściągnąć uwagę wzrokową reklama Coca-Coli wykorzystuje przyciągające uwagę i ponoszące zadowolenie (centralnie umieszczone) twarze bohaterów.
Centralne umieszczanie logo czy benefitu nie zawsze jest najlepszym sposobem na podnoszenie zauważenia. Programowanie ścieżki jaką podąża wzrok, właściwe użycie efektów dźwiękowych oraz właściwa kolejność ujęć pomagają podnieść zauważenie marki czy produktu także w sytuacji peryferyjnych pozycji.
W pozostałych artykułach opisujemy jak firmy stosują techniki wpływu oraz jakie błędy popełniają nadużywając określonych neurohacków. Zobacz cały test spotu Coca-Cola.
Jeżeli interesuje Cię jak to wykorzystać neuroheurystyki – Skontaktuj się z nami.