Przykładem skutecznej kampanii wizerunkowej jest chorwacka kampania „Trust me I’ve been there” oparta o rekomendacje zwyczajnych turystów jak i celebrytów i sportowców. Rezultaty są spektakularne – do 28 września 2021 w Chorwacji zarejestrowano 80 mln noclegów, podczas gdy w całym 2020 roku zarejestrowano 54 mln noclegów. Sezon odwiedzin Chorwacji wydłuża się i obejmuje zróżnicowane całoroczne atrakcje

Kampania turystyczna W Pradze jak w domu (V Praze jako doma) jest przykładem skutecznej kampanii produktowej skierowanej na punktowe, precyzyjne wsparcie sektora turystycznego. Przykładem skutecznej kampanii innego typu jest chorwacka kampania „Trust me I’ve been there”.

Kampania jest elementem strategii „Discover the colours of Croatia” której celem jest tworzenie zrównoważonej turystyki, skupienie się na jakości oraz na turystach, którzy wydadzą pieniądze na jak najwięcej ofert w swoich destynacjach i będą generować większą konsumpcję (co dodatkowo zwiększa nowe inwestycje w turystyce). Kampania silnie wykorzystuje rekomendacje jako narzędzie marketingowe. Rekomendacje oparte są na wyznaniach  zarówno turystów jak i znanych osób (tenisista Marin Cilic).

Rezultaty są spektakularne – do 28 września 2021 w Chorwacji zarejestrowano 80 mln noclegów, podczas gdy w całym 2020 roku zarejestrowano 54 mln noclegów. Jest to również lepszy o 37% wynik niż dla tego samego okresu w 2019. Kampania pozwala również na  wydłużenie sezonu – w samym wrześniu 2021 w Chorwacji udzielono prawie 12 mln noclegów.

Kampania zaczęła się w maju 2021 i obejmowała 12 krajów europejskich, na których realizowano personalizowane warianty. Dla rynku niemieckiego powstały przekazy związane ze słońcem i morzem, eno-turystyką oraz Istrią i Kvarnerem jako ulubionymi celami podróży Niemców. Na polski rynek przygotowano wizualizacje związane z Dalmacją i Riwierą Makarską, dla Brytyjczyków - Dubrownik, Split, Hvar.

W PAULAT tworzymy skuteczne strategie komunikacji marek terytorialnych. Od 2007 roku przeprowadziliśmy badania i analizy w ponad 30 procesach tworzenia strategii marki i/lub komunikacji marki. Nasze insighty są wykorzystywane do zwiększania skuteczności działań promocyjnych m.in. Sopotu, Dolnego Śląska, Płocka czy Kołobrzegu.

 

wróć