Kampania turystyczna W Pradze jak w domu (V Praze jako doma), przyciągnęła w lipcu 2021 do stolicy Czech ok. 31 tys. osób (o 30 proc. więcej niż w 2020 roku). Kampania była prowadzona po raz drugi (po raz pierwszy w 2020 roku) i jest wyjątkowo skutecznym sposobem na przyciągnięcie turystów w sytuacji pandemicznej - w 2020 wygenerowała 12 mln EUR przychodu, w 2021 szacuje się, że będzie to ponad 15 mln EUR.
Kampania miała za zadanie wesprzeć z jednej strony hotele, a z drugiej – usługi turystyczne (wycieczki, muzea, atrakcje) w obliczu zapaści na rynku usług turystycznych na wiosnę 2020 roku (spadek liczby turystów sięgający 93%). Każdy turysta, który zatrzyma się w jednym z w Pradze za swój pobyt otrzyma punkty, które może wymienić na bilety wstępu muzeów czy wymienić na wycieczki. Wśród najczęściej odwiedzanych atrakcji są Praskie Zoo, Wieża widokowa Petrin i Ratusz Staromiejski.
W 2020 roku program W Praze jako doma przyciągnął do stolicy 73 000 gości, którzy spędzili średnio 3,2 nocy i wydali ponad 220 mln koron czeskich (CZK). Szacuje się, że druga odsłona tego programu przyciągnęła w okresie lipiec-sierpień 2021 ponad 94 000 gości, którzy spędzili średnio 3,5 nocy i wydali ponad 15 milionów EUR. Sukces kampanii to także sukces dobrze przygotowanej strategii komunikacyjnej kampanii, zbudowanej przez praską agencję Disruptive na bazie insightu, że wszyscy w Pradze czują się „jak w domu”.
Wzorem dla strategii działań w kryzysie powinna być strategia czeskiej Pragi. W Polsce nadal strategie marek terytorialnych w kryzysie spowodowanym pandemią koronawirusa niemal w całości polegają na zdolności do finansowania działań przez budżet państwa lub inne środki publiczne (na czele z bonem turystycznym). W sierpniu 2021 POT uruchomił kampanię Magia Polskich Miast, jednak brakuje zintegrowanych działań mających na celu budowanie wizerunku bezpiecznej marki turystycznej a jednocześnie generujących dodatkowy ruch turystyczny.
Strategia Pragi nastawiona na pobudzenie ruchu turystycznego w lepszej jakości hotelach oraz
w sprawdzonych i atrakcyjnych produktach turystycznych wspiera dwie najbardziej doświadczone przez następstwa pandemii segmenty rynku – hotelarzy i instytucje kultury.
Mniejszy ruch w Pradze (mieszkańcy wyjechali na wakacje), szeroki asortyment usług turystycznych
i profesjonalnie prowadzone produkty turystyczne pozwalają na przyciągnięcie zamożniejszych segmentów grup docelowych. Wszystko to powoduje, że Praga, kolejny rok, wzmacnia swoją pozycję lidera turystyki miejskiej w Europie Środkowej.
Od 2007 roku agencja PAULAT prowadzi analizy, badania marketingowe oraz inne projekty badawcze mające na celu zbudowanie skutecznych strategii marketingowych, wizerunkowych czy komunikacyjnych dla marek terytorialnych.
Z naszego doświadczenia (oraz przygotowanych przez nas strategii komunikacji) korzysta kilkadziesiąt marek terytorialnych w Polsce - od Sopotu, Krakowa, Kołobrzegu, przez Dolny Śląsk, Wrocław, Płock, Olsztyn po Cieszyn, Jasło i Krynicę.
Zapraszamy do współpracy!