Czym jest neuromarketing?
Szeroko - to termin obejmujący zestaw technik pozwalających na sterowanie reakcjami (np. odbiorców reklam czy użytkowników serwisu WWW) w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści dla produktu/ usługi.

Techiki neuromarketingowe to rodzaj technik wywierania wpływu - mają za zadanie wpłynąć na określone zachowania grup docelowych – np. wzmocnić zauważenie logo, podnieść znajomość marki, wzbudzić zainteresowanie produktem i ofertą, poprawić wizerunek marki czy zachęcić do udziału w promocji.

Kluczową cechą technik neuromarketingowych jest wywieranie wpływu poprzez kształtowanie reakcji behawioralnych a nie deklaracji, ocen czy opinii. Neuromarketing wpływa na różne reakcje - m.in. siłę przyciągania wzroku, poziom wzbudzanych emocji czy balans pomiędzy zaangażowaniem a relaksacją.

Właściwy dobór technik neuromarketingowych pozwala na wzrost skuteczności kampanii reklamowych oraz optymalizację procesów/ user experience.

Wśród najczęściej stosowanych przez firmy technik są:

  • centralna pozycja - centralne umieszczenie korzyści, marki, CTA
  • używanie triggerów opartych na "seksie, dzieciach lub zwierzętach domowych"
  • właściwa kolorystyka w pozycjonowaniu marki
  • techniki perswazyjne - programowanie działania/ zakupu.

W pozostałych artykułach opisujemy jak firmy stosują techniki wpływu oraz jakie błędy popełniają (np. nadużywając określonych technik).

Chcesz użyć neuromarketingu? Skontaktuj się z nami! Ponieważ podnosimy skuteczność działań marketingowych.

wróć