Oczekiwania wobec instytucji finansowych zmieniają się silnie pod wpływem trendów, zmian pokoleniowych, technologii, zmiany postaw wobec pieniędzy i wartości.

W Polsce od lat poszerza się segment osób, dla których wartości pro-ekologiczne czy pro-zdrowotne są coraz ważniejsze. Wpływa to także na instytucje finansowe w zakresie wizerunku, komunikacji marketingowej jak i oferty produktowej oraz kontentu i kanałów dotarcia. 

PAULAT, Wołodyjowskiego 46, 02-724 Warszawa, +48 664050992, paulat@paulat.pl 

 

Obecnie segment "pro eco-active" stanowi największą grupę wśród klientów instytucji finansowych. Jego trzon stanowią millennialsi, mający odmienny stosunek do pieniędzy, oszczędzania, wartości niż poprzednie pokolenia. Stawia to nowe wyzwania przed bankami i firmami pożyczkowymi. Zmieniają się potrzeby i scenariusze związane z pożyczkami, kredytami, finansowaniem. 

Wpływ trendu, a co za tym idzie value proposition dla segmentu eco-active wciąż nie został zagospodarowany w instytucjach finansowych. Jednocześnie rośnie liczba gospodarstw domowych mających oszczędności, poziom oszczędności (także w gotówce czy w walutach obcych).

Dzisiaj w Polsce można z jednej strony zaobserwować marginalizację tych instytucji które nie podążają za zmianami zachodzącymi w ich otoczeniu. Inne zamiast zachowywać spójność w ramach omnichannel, proponują jednowymiarowość kontaktu, niezależnie od kanału dotarcia.

Precyzyjna identyfikacja, umiejętne wykorzystanie trendu, zagospodarowanie nowych segmentów, wzbogacenie wizerunku o elementy związane z ekologią, aktywnością, pozwalają na pozyskanie nowych klientów (i wyższy poziom retencji wśród obecnych klientów).

Wiemy w jaki sposób skutecznie promować produkty i usługi bankowe, wykorzystując wiedzę o procesach, klientach ich motywacjach i zachowaniach. Pomagamy wykorzystać trendy na rynku usług finansowych.

Od lat pracujemy z bankami, instytucjami pożyczkowymi, firmami doradczymi i strategicznymi związanymi z finansami.

Skontaktuj się z nami i dowiedz jak możemy Ci pomóc.

  

wróć